Jag vet att jag är svår att leva med


SYMTOM UNDER DEPRESSIVA EPISODER
1•Långvarig sorgsenhet, ångest eller känsla av tomhet
2•Känslor av hopplöshet eller pessimism
3•Känslor av skuld, värdelöshet eller hjälpsamhet
4•Inget intresse för, eller glädje av, att utföra vanliga aktiviteter, inklusive sexlivet
5•Minskad energi, man känner sig uttröttad eller "seg"
6•Svårighet att koncentrera sig, minnas eller fatta beslut
7•Man blir rastlös eller lättirriterad
8•Sömnstörningar
9•Aptitförlust och viktnedgång
10•Kronisk smärta eller andra långvariga fysiska symtom som inte orsakats av fysisk sjukdom
11•Självmordstankar eller självmordsförsök

För ca ett halv år sen och bakåt så långt jag kan minnas hade jag svarat med tummen upp på alla frågor ovan.
Idag, mår jag bättre. Jag TROR inte bara, utan jag vet!
Idag, när jag läser, kollar och tänker efter på symtomen ovanför, så vet jag och känner att jag är på rätt väg.
Ettan, tvåan, trean, sexan och åttan är dock kvar.. Eller kommer tillbaka lite till och från.. Och femman å sjuan också.. Nian skrämmer mig lite. Har det lite jobbigt med maten just nu, och jag vill verkligen inte tillbaka till där jag var, jag vill inte vara sjuk igen! Men annars så. Jamenar det finns ju vissa dagar, veckor, månader då jag mår prima ballerina. Utan att ens ha NÅGON dålig tanke. Då allt bara är jätte bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0