Inatt..

Var jag lite nere.. Jag lyssnade på ett gäng ledsna låtar och bara ogillade livet..
Sen kom alla tankar om döden osv. Och som dom flesta vet så har det hänt ett gäng dödsolyckor här i umeå på slutet.. Sådana som tagit HÅRT på oss i omkring. Bland annat den 28 Oktober..

När 17 åringa (bästa) Niclas Norgren och 18åringa Linn Jonsson omkom i en hemsk bilolycka..

Vi är glada att Aron och NiklasL klarade sig så pass bra som dom ändå gjorde, med tanke på hur det hela gick till.. HUR som helst, så är det sånt här som man kan sitta dag ut och dag in, timmar i streck och fundera på. Varför är frågan. Varför dessa unga människor? Är det en mening med att någons liv tas bort för tidigt? Har allt i denna värld en mening? Eller är den bara sjukt grym?

 



Det tär i mig, det gör så ont. Och saknaden är så sjuuk!

jag satt i sthlm och kunde inte förstå.. Jag minns att du, johan skickade en text du börjat skriva på som slutligen skulle bli den (längst upp) här låten.. Aron, din kompis. Det var han som körde. Det var han som körde ihjäl sin flickvän och en nära vän till oss andra. Det var han som var så sjukt nära att lämna oss också.. Det är han som.. Det är han som måste leva med det här, han som måste vara stark.. Livet är så sjukt orättvist ibland, såå sjuukt!
Och för ca en månad sen tog 14 åriga Ellinor livet av sig..
och det var inte allt för länge sen Frida också 14 år(?) tog livet av sig..
Varför gör ingen något åt det här? Det är sjukt mycke självmord i ume, det är sjukt mycke olyckor, och sjuuukt mycke skit här. Det är hemskt, riktigt hemskt! Jag som tonåring, tjej, vill knappt ner på stan längre. Det ända man ser är gator fulla av 13 åringar som "hänger". Som röker, dricker. Vissa rånar, andra snattar, andra har rymt..

MEN HALLÅ?? Visst fan är man bara barnet då, vad i helvette äre som har gått snett?
Översminkade 12-14 åringa tjejer som springer omkring och killarna som är piercade lite här å var..
Det finns inte ord



Du var en av mina barndomskompisars kusin.. Hon har tagit det hårt..
Du såg ut att må så bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0