hallå sommaren?

Det slog mig alldeles nu, ba så där pangbom, käftsmäll ungefär.
Vart i helvette tog sommaren vägen? Känns som det knappt ha vari nån, utan att man liksom sitt och vänta på den nu. Man väntar på att det ska bli så där soligt, varmt och härligt. Men näääedå, då skare bli snöstrom och kallt/SKYLIT nå så in i helvette! Fy och fan!!!!!! Ja, fast jaaa jag gillar vintern också, jag gör faktiskt det! För det är som så där mysigt på nå vis.. Liksom så som en väldigt god vän skrev för nå år sen!

Hata mig inte nu!
..men längtar ni inte ens lite? Missförstå mig rätt, jag älskar sommaren och allt det innebär, jag älskar detta väder, stranden, sommarlivet mer än någon annan årstid. Men när vintern väl kommer, är den så tokig ändå? Om jag säger stor gosig jacka, uggs, cool mössa och mysig halsduk att gömma sig i? ÄR DET SÅ TOKIGT DÅ??? om jag säger Varm Choko i SOLEN en jättefin vinterdag? Eller om ni tänker känslan av att komma in i en varm hall efter en kall promenad? Eller det icke-dåliga samvetet man får när man vill vara inne hela dagen, eller alla snöbollskrig fast man igentligen inte vill, att kunna gömma sig i jacka,halsduk,mössa,vantar på morgonen utan att känna sig dum i huvudet. Ja allt mina vänner, eller det mesta! Alla vet ju att det finns dagar då man vill flytta långt åt helvete bort från vintern..men jag har en speciell kärlek till vintern ändå •


Jamenar, hur mysigt är det inte?
Massa ljus, varma tjocka tröjor, strumpisar, tjocksockar, filtar, tén som luktar gott! mysiga promenader på kvällen, mörkret, jamen allt sånt där mysigt! OCH alla varma vinterdagar, skoterturer, slalom/snowboard åkning, skriskor, jamen allt sånt där härligt! Till och med så längtar jag lite efter att få va ute och åka lite bil med mina "raggar" vänner som ska sladda runt, haha! Det finns så mycket härligt med vintern ändå, men kall kommer den va.. Och det kommer vara det värsta! Ni kommer bli less på allt klagande från mitt håll!=) Men, kyla är tammefan det värsta som finns! MEN NOG OM DEEEEET!!


Det jag faktiskt pratade om var sommaren. Var den tog vägen..
Jamenar, jag fick inte ett ända myggbett, inte ett ända!
Jag badade TYP ingenting! Kommer ihåg en gång och det var på umelagun med leon.. Sen doppa jag mig väl nån gång i nydalasjön men annars inget typ. Sen gjorde man som int så värst mycket som man brukar göra på sommarn? Int va jag kan komma på sådär, inget som har fastna, som det har gjort alla andra år.. Det är lite tråkigt faktiskt.. Menmen. Får väl hoppas att nästa sommar blir VARM, skön, härlig och med mycket nya upplevelser!=) Denna sommar får iaf ett stort plus och det är för släktträffen som var! Det var grymt och helt jävla otroligt! Jag är sjukt glad över att jag for och att jamen att den va uppstyrd liksom. Det var underbart! Underbara människor!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0