hästeri

 

Jag känner mig väldigt kluven egentligen..

Men samtidigt otroligt taggad. Hästeri betyder väldigt mycket för mig och som sagt gör jag INGENTNIG på dagarna.. Jag går ingen skola eller så, utan jag sover igenom dagarna eller sitter vid datorn typ.

Så allting omkring den "här hästen" känns bra. Jag skiter i om folk kommer snacka.
Om folk inte kommer tro att jag ska klara utav detta.

MEN jag tror det, jag tror fasen att det här kommer gå.

Och framför allt så VILL jag, jag vill verkligen ge det en chans. För som sagt så gör jag ingenting på dagarna, så jag kan ge den här hästen ALL min tid. Och jag har ingen som helst brådska med någontin utan allt får ta den tid det tar. Det viktiga är att "hästen" får känna sig ompysslad, älskad och jamen värd något! :D För av mig kommer hon bli älskad, det kan jag lova! (säger inte att hon inte har blivit älskad hos förra ägarn) Utan menar bara att hos mig kommer hon verkligen bli det! Jag kommer ägna ALL min tid åt henne och det känns så jävla bra. Det känns som jag verkligen vill det här. Jag vill prova! Även om det är mycket jobb, inte bara i ridningen utan runt omkring så vill jag jobba på det!=) Har ju dock inte vare å prov ridi än så kan ju inte yttra mig så himlarns mycket omkring henne egentligen på så sätt. (men har ju som sagt vare me i den klubben och sätt hästen själv några gånger) Men=) Ville som ba skriva av mig lite. För jag vet att det kommer bli mycket snack. Med tanke på att jag är från den klubben och jag vet att det brukar kunna snackas väldigt mycke där. Och jag vill bara inte att folk ska prata och att jag sen kanske inte lyckas på nå vis och dom då "får" rätt. Vill inte behöva känna mig dålig på så vis. Inte för att jag tvivlar på mina kundskaper eller så men jag slipper gärna att något sånt händer!:) Så håll gärna tummar och tår att det fortsätter kännas så här bra! :D

Och gärna till och med att det kommer fortsätta vara bra och funka så hon en dag kanske till och med blir min!

Skulle ju vara en super 18års present


Kommentarer
Postat av: Olivia Bryndahl

Go for it !

2011-02-16 @ 06:57:21
URL: http://oliviabryndahl.blogg.se/
Postat av: emma

äre gina?! :D

2011-02-16 @ 08:43:37
URL: http://emmakoistinen.blogg.se/
Postat av: Liza

kör hårt, de gör du alldeles rätt i!!! :)

2011-02-17 @ 14:42:09
Postat av: Jossan

Klart det kommer bli bra, du är ju superduktig med hästarna =) Och du vet att iaf jag finns inte så långt bort om det krisar och du behöver hjälp nån gång, du har hjälpt mig med mina hästar när jag behövt, så det är klart jag gör detsamma för dig =)

2011-02-27 @ 21:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0